Příběh obrazu
Velkým úspěchem se může pochlubit Toník Janda, žák 3. třídy, který se úspěšně zúčastnil literárně-výtvarné soutěže Příběh obrazu.
Tento školní rok 2024/25 probíhal již 9. ročník soutěže. Zapojilo se do ní téměř 200 škol z celé České republiky a hodnotilo se více než 1 200 výtvarných a literárních prací.
Toník se nejen zúčastnil, ale dokonce uspěl! Dostal se mezi 38 laureátů základních škol z celé České republiky a ve své kategorii se umístil mezi třemi nejlepšími.
Posláním projektu Příběh obrazu je rozvoj a podpora fantazie, kreativity a tvůrčího psaní. V neposlední řadě je cílem i prosté nalezení chvilky pro zamyšlení, snění a prožití úžasného pocitu z tvoření v dnešní uspěchané době.
A jak taková práce probíhá? Žák si vybere jedno výtvarné dílo, které reprodukuje libovolnou technikou, a vymýšlí si k němu vlastní příběh inspirovaný daným výtvarným dílem. Tento rok měli žáci tvořit příběh z pohledu místa, kde by chtěli být…
Toníka zaujal obraz Mikoláše Alše s názvem Karlštejnský havran. A tento havran v Toníkově příběhu opustil svůj starý strom, našel si kamaráda a společně letěli vstříc svému novému a lepšímu domovu. A kde ho našli?
Ve Zbraslavi, v nově vysázeném lese, o který pečují žáci naší školy. No, není to krásné!
Mgr. Petra Březinová, třídní učitelka 3. třídy